chliz

Guild setup

Guild setup  

27 members have voted

  1. 1. What’s your stand on this guild setup thread?

    • I agree with 30 guild members cap for both normal and silk
    • I agree with alliance on normal woe only and increase cap in silk


Recommended Posts

Don’t implement alliance, increase guild member cap to 30 instead.

-or-

Implement alliance for normal woe only, then increase guild member cap to 30 for silk woe.

 

pseudo-alliances are happening in normal woe. but in silk, it’s still free-for-all. Some guilds just happen to have “2nd guilds” coz the current cap can’t accommodate the headcount. alliances wouldn’t make silk woe more interesting, increasing guild member cap would.

 

P.S. Please, please, please avoid flaming at each other in this thread like what you did on the other thread. This is something we all have to address properly. Thanks!

 

adding this here coz it got flooded with all the off-topic rants.

1) it's almost impossible for a 24-member guild to effectively defend a castle against 3 guilds of 24 members. 36 members allows a lot more room for strategising instead, making it possible

2) Alliance is not what we're looking for - it implies that 2 established guilds should band together. Current silk woe scene has about 4 established guilds fighting each other - band them together with 2 castles open, it's basically happy ending that nobody wants where everyone has a castle to sit in and never fight.

3) You can say "your allied guild can just be an extension of your own guild" but no, it's not the same as extending the same guild to more members, because you lose out on flagging capability and have the same ecall together. And what's wrong with extending the guild cap to 36 really? Or any number for that matter

Edited by chliz
GG
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah. You're right. What is the point of making a thread if the admin will just ignore the majority's vote.

image.thumb.png.7bc8b3d1757e26a9165c6cc25bd3d9cc.png

image.png.b945f8eae8e7d7c69a507ec785de3d97.png

image.png.5259aa943098fca120eff1fbc70c15b9.png

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Ruinous said:

Yeah. You're right. What is the point of making a thread if the admin will just ignore the majority's vote.

image.thumb.png.7bc8b3d1757e26a9165c6cc25bd3d9cc.png

image.png.b945f8eae8e7d7c69a507ec785de3d97.png

image.png.5259aa943098fca120eff1fbc70c15b9.png

 

you do realize that its not easy to implement things yeah? just stop go find something else to do

oh and please read carefully next time.

Edited by Sentinel

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Sentinel said:

you do realize that its not easy to implement things yeah? just stop go find something else to do

oh and please read carefully next time.

yeah, like kicking vendors to make space for your friends. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Sentinel said:

you do realize that its not easy to implement things yeah? just stop go find something else to do

oh and please read carefully next time.

or like not using halter lead while spectating invi as a gm during woe and accidentally killing ppl attacking the castle xd

52 minutes ago, chliz said:

Don’t implement alliance, increase guild member cap to 30 instead.

-or-

Implement alliance for normal woe only, then increase guild member cap to 30 for silk woe.

 

pseudo-alliances are happening in normal woe. but in silk, it’s still free-for-all. Some guilds just happen to have “2nd guilds” coz the current cap can’t accommodate the headcount. alliances wouldn’t make silk woe more interesting, increasing guild member cap would.

 

P.S. Please, please, please avoid flaming at each other in this thread like what you did on the other thread. This is something we all have to address properly. Thanks!

why is there no status quo included in the poll

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Ruinous said:

yeah, like kicking vendors to make space for your friends. :)

LUL.png.1a00c948902e3d4f86944c8de907c571.png

like I said read carefully next time and yes I will continue kicking useless vendors including you.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, jazper343 said:

why is there no status quo included in the poll

1) it's almost impossible for a 24-member guild to effectively defend a castle against 3 guilds of 24 members. 36 members allows a lot more room for strategising instead, making it possible

2) Alliance is not what we're looking for - it implies that 2 established guilds should band together. Current silk woe scene has about 4 established guilds fighting each other - band them together with 2 castles open, it's basically happy ending that nobody wants where everyone has a castle to sit in and never fight.

3) You can say "your allied guild can just be an extension of your own guild" but no, it's not the same as extending the same guild to more members, because you lose out on flagging capability and have the same ecall together. And what's wrong with extending the guild cap to 36 really? Or any number for that matter

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Sentinel said:

you do realize that its not easy to implement this yeah? just stop go find something else to do

which exactly? idk how hard it is to change the value 24 into 36, and tbh idk which WoE @vincentcen was referring to coz silk is doing fine w/ 24 guild cap, but hey everyone agreed right?
so why not go with that vote?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Red John said:

which exactly? idk how hard it is to change the value 24 into 36, and tbh idk which WoE @vincentcen was referring to coz silk is doing fine w/ 24 guild cap, but hey everyone agreed right?
so why not go with that vote?

Lol you don't even know how hard, you have said it yourself "idk how hard it is to change"

You people demand as if it is very easy, if it's that easy open your own goddamn server.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, jazper343 said:

or like not using halter lead while spectating invi as a gm during woe and accidentally killing ppl attacking the castle xd

why is there no status quo included in the poll

Are you referring to me? When did this happen? Do you have proof? If yes please show it here right now.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ayy everyone calm your souls. Refrain from attacking each other and focus on adding inputs related to the main topic.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

whats with your reply man, im asking politely was it not polite enough? if not im deeply sorry, im just wondering why GM Lai go against the vote. Thx

3 minutes ago, Logout said:

Lol you don't even know how hard, you have said it yourself "idk how hard it is to change"

You people demand as if it is very easy, if it's that easy open your own goddamn server.

+1 to implementing it differently on different WoEs

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Sentinel said:

you do realize that its not easy to implement things yeah? just stop go find something else to do

oh and please read carefully next time.

uhh okay GM..? What a reply.  

Anyways,6501.pngSalt Bag aside. These people just care enough about Silk WoE and don't want it to die due to this alliance policy, these people are the ones who are making the WoE alive. Seeing how obvious was the poll result on previous suggestion thread, we still don't understand and not convinced how activating alliance is the solution. No offense, but no one asked for it. So if your argument is it's not easy to implement things, then why allocate devs to work on something that's not needed and sacrifice the fun of Silk WoE. Might as well leave it as is.

But +1 on thread, would prefer to NOT have alliance AND increase guild member cap. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Eba said:

uhh okay GM..? What a reply.  

Anyways,6501.pngSalt Bag aside. These people just care enough about Silk WoE and don't want it to die due to this alliance policy, these people are the ones who are making the WoE alive. Seeing how obvious was the poll result on previous suggestion thread, we still don't understand and not convinced how activating alliance is the solution. No offense, but no one asked for it. So if your argument is it's not easy to implement things, then why allocate devs to work on something that's not needed and sacrifice the fun of Silk WoE. Might as well leave it as is.

But +1 on thread, would prefer to NOT have alliance AND increase guild member cap. 

His intention was to troll.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Sentinel said:

LUL.png.1a00c948902e3d4f86944c8de907c571.png

like I said read carefully next time and yes I will continue kicking useless vendors including you.

wow so cool dude :)

Don't tell me how to read. My issue here is that your boss ignored the majority's vote. I don't even know how you became a GM, but hey, It's Lai.

8 hours ago, Sentinel said:

His intention was to troll.

If my intention was to troll then I wouldn't be posting screenies showing Lai's vote. Pathetic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now